جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۶
کد خبر: ۱۱۸۶۳۲
|
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹

«خوانش پایدار» نمایشنامه‌خوانی در پردیس تئاتر تهران

نمایشنامه‌خوانی با عنوان «خوانش پایدار» به مناسبت هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور تا ۷ مهر در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود.
«خوانش پایدار» نمایشنامه‌خوانی در پردیس تئاتر تهران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، حسین عالم بخش رییس پردیس تئاتر تهران به فداکاری‌های رزمندگان در طول ۸ سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: کشور وامدار ایثار و فداکاری این عزیزان است و لازم است تا آن روزها بازخوانی شود.

رییس پردیس تئاتر تهران در تشریح این برنامه گفت: «خوانش پایداری» برنامه‌ای است که با مشارکت انتشارات دفاع مقدس در محل سالن اصلی پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود و شامل دو بخش نمایشنامه‌خوانی و گفت‌وگو با هنرمندان و صاحب نظران عرصه تئاتر دفاع مقدس و مقاومت است.

وی ادامه داد: در این برنامه ۱۴ نمایشنامه طی مدت اعلام شده در پردیس تئاتر تهران خوانش و از طریق فضای مجازی (سایت تیوال) پخش می‌شود. همچنین در بخش دیگر برنامه هنرمندان و صاحب نظرانی چون حسین مسافرآستانه، علی عطایی - ایوب آقاخانی - قادر آشنا - شهرام کرمی - حمید نیلی - مالک حد پور سراج پیرامون موضوعات محوری تئاتر دفاع مقدس و مقاومت نقطه نظرات خود را ارائه خواهند داد.

«عندالمطالبه» به کارگردانی و نویسندگی مرتضی شاه کرم، «آنم آرزوست» به کارگردانی سید محمد بی ریا و نویسندگی علی موسویان، «بابای من قهرمانه» به کارگردانی و نویسندگی رضا بیات، «فرمانده»به کارگردانی و نویسندگی بهرام بیات، «قصه ای از دل خاک» به کارگردانی و نویسندگی محمود تیوری، «پل» به کارگردانی و نویسندگی محسن عظیمی، «آشیانه» به کارگردانی و نویسندگی «مجیدکاظم زاده مژدهی»، «۲۳بهمن ۶۳» به کارگردانی سمیه آباده و نویسندگی مهدی منصوری، «پابرهنه با چای نیم خورده» به نویسندگی علیرضا دهقانی و کارگردانی ماندانا عبقری، «شربت» به نویسندگی و کارگردانی بهار کریم زاده، «آهو و پرندگان» به نویسندگی و کارگردانی ایرج افشاری، «این قصه را آهسته بخوان» به نویسندگی مهدی نصیری و کارگردانی ایرج افشاری، «تنها قاصد بابا» به نویسندگی علیرضا دهقانی و کارگردانی ماندانا عبقری، «عزیز مایی» به نویسندگی و کارگردانی مهرداد رایانی مخصوص عناوین نمایش‌هایی است که در این برنامه خوانده می‌شود.

علاقه مندان می‌توانند نمایش‌های مورد علاقه خود را از ۳۱ شهریور تا ۷ مهر از ساعت ۱۹تا۲۰:۳۰ از طریق سایت تیوال بصورت مستقیم تماشا کنند.

نظر شما